Friday 2 August 2013

Hey Iedereen!

Het is ondertussen ongeveer anderhalf jaar geleden dat ik deze blog heb bijgewerkt, maar nu vlieg ik er weer in! En hoe kan ik dat beter doen dan met deze GEWELDIGE movie Tag die ik van ItsJulieTime heb gekregen :)
Bedankt, Julie!
So... Let's start!


Movie Tag

Films en ik, dat is een speciale combinatie. Ik ben er superdol op maar ik kan me nooit lang genoeg concentreren om er eentje volledig uit te zien :)
Daarom zoek ik tijdens de film altijd honderden feitjes over die film op. (Lang leve IMDB!!!)
Maar films zijn geweldig. Ze voeren je mee naar een andere wereld en tonen je verhalen vol gevaar en fantasie zonder dat je zelf ook maar enigszins schade oploopt. (Tenzij je teveel kijkt en je werk niet maakt, maar dat is niet de schuld van de film!
Daarom is deze tag opgedragen aan alle fantastische mensen die eraan mee hebben geholpen al generaties vol mensen mee te laten genieten van de wondere wereld van film :)
Thank you!

1. Favorite movie of all time?
Harry Potter!!! Dachten jullie dat allemaal? Wel... dan zit je... verkeerd!
Ik geef toe dat ik een Die-Hard Potterhead ben, maar er zijn toch films die mij meer hebben gegrepen in het leven. Één van die films is 'Hugo'. Ik heb het boek gelezen toen ik  nog op de middelbare school zat (ik denk dat ik ongeveer 15 was) maar nog steeds laat het verhaal me niet los. Het gaat over een jongen (Hugo) die in een treinstation in Parijs woont. Het is in de jaren '30. Hugo woont daar stiekem alleen terwijl hij de klokken van het station repareert en opwind. Terwijl werkt hij aan een automaat die hij van zijn vader heet geërfd. Geholpen door het meisje Isabelle, ontdekken ze het geheim achter de machine en de geschiedenis van de eerste films.
De film is een echt kunstwerk die een eerbetoon geeft aan de geweldige regisseur Georges Melies (je weet wel, diegene van de raket in het oog van de maan). Een topcast maakt het hele plaatje compleet. 1 van die acteurs is trouwens ook een reden waarom ik deze film hier zette. Richard Griffiths (die ongeveer 2 maanden geleden stierf) speelt hier beter dan ooit te voren!
Een Echte aanrader!



2. Favorite scene from that movie?
Lastige vraag! Maar aangezien dat ik daarjuist Richard Griffiths heb vermeld, pak ik eerder een van zijn scènes. Richard speelt eigenlijk een personage dat veel voorkomt in het verhaal maar van weinig belang is; Monsieur Frick. Mr. Frick is een oude man die hele dagen in het station verblijft en een oogje heeft op Madame Emilie (die ook zeer vaak in het station te vinden is). Zij ziet hem ook zitten maar hun ontluikende liefde wordt  verstoord door de hond van Madame Emilie die Monsieur Frick duidelijk niet ziet zitten. In één van mijn favoriete scènes heeft Monsieur Frick dan toch een oplossing gevonden en heeft een vrouwelijke teckel gekocht. De honden worden verlieft en eindelijk heeft ook die liefde van de oudjes een kan.
Leuk weetje: Zowel Richard Griffiths als Frances de la Tour (die Madame Emilie speelt) zijn ook Harry Potter acteurs. Griffiths was bekend als de stuurse oom Herman terwijl de la Tour in de vierde en zevende film gestalte gaf aan Olympe Mallemour.


3. Favorite actors /actresses?
.Ik hou van véél acteurs en actrices! Er is zo veel talent op deze wereld en dat kan maar niet genoeg benadrukt worden.



Binnen België ben ik een grote fan van Wanda Joosten die vooral bekend is musicals, toneel en reeksen op Ketnet zoals bijvoorbeeld 'Booh!'. Afgelopen winter heb ik de eer gehad met haar te mogen samenwerken aan de musical 'Smike' en ik ben verschoten van haar geweldige zangstem en haar ongelofelijke acteervermogen. Behalve dat is ze ook een uiterst vriendelijk persoon (helemaal geen diva!) en elke keer dat ik haar nu tegenkom is ze superlief. Zij is echt een voorbeeld van hoe je een actrice moet zijn; talentvol en sympathiek!


Internationaal ben ik tegenwoordig nogal in de ban van Martin Freeman. Ik heb net de reeks 'The Office' gezien maar ben al jaren fan van zijn acteerwerk in 'Love Actually', 'Sherlock' en 'The Hobbit'. Martin heeft het talent om heel gewone, dagdagelijkse personages echt en authentiek te laten overkomen. Elke keer dat ik hem zie acteren, raakt  dat mijn hart. Hij komt gewoon over alsof hij nooit een vlieg zou kwaad doen. De dag dat ze hem castte als Bilbo Baggins, was de dag dat de casting directors van 'The Hobbit' één  van hun beste beslissingen ooit maakten.
Andere acteurs en actrices die ik geweldig vind, zijn Benedict Cumberbatch (kijk Sherlock en zie Freeman en hem samen. Dan snap je me wel.), David Thewlis, Helen McCrory, Alan Rickman en Helena Boham Carter. 

4. Most annoying actor/actress?
Ik ben nogal een liefhebber van Britse films, series en acteurs. (Als je hierboven kijkt, zie je dat, behalve Wanda Joosten, al mijn favoriete acteurs Brits zijn.) Waarom? Omdat je bij de Britten vaak een diepgang ziet die veel Amerikaanse films en reeksen niet hebben! Er zit geen onnodige drama in of het is niet zo plat. Daarom zou ik toch wel voor een Amerikaanse acteur of actrice moeten gaan (sorry voor de Amerika liefhebbers!). Acteurs en actrices die mij echt irriteren zijn Victoria Justice, Kristin Stewart en 3/4 van de Disney Channel acteurs. Victoria Justice is gewoon overroepen Ik keek graag naar de Nickelodeon serie 'Victorious' maar zij was diegene die het voor mij zat te verpesten. Ze is te vrolijk, te optimistisch, wordt veel te veel opgehemeld. Jakkes! Haar co-star Elizabeth Gillies vond ik in dat opzicht toch 100 keer beter!
Kristin Stewart... hierin moet ik Julie gelijk geven. Je ziet nooit of ze een emotie heeft! Ze heeft één gezichtsuitdrukking. Volgens mijn moeder komt het omdat ze op haar leeftijd al te veel botox heeft laten zetten en des te meer ik haar bezig zie, des te meer ik mijn moeder gelijk moet geven.
De Disney Channel cast? Omdat alles daar zo oppervlakkig is. Slechts enkelen weten echt diepgang te geven aan hun personages en dat is echt zonde. Enkele uitzonderingen die wel een goede indruk op me hebben gelaten zijn Joey Ritcher, Kelly Gould en Genevieve Hannelius.


5. Best director?
.Peter Jackson, David Yates, Martin Scorsese, Tim Burton en Mike Newell! Makkelijke vraag!
Beste second unit regisseur is trouwens de geweldige Andy Serkis. (Die ook een ongelofelijk goede acteur is die onder andere Gollum/Smeagol heeft gespeeld.)

6. Favorite guilty pleasure film?
'Clueless' :)
Ik weet dat hij zo belachelijk is maar deze remake van Jane Austen's Emma heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart. Andere Guilty Pleasures zijn 'Nanny McPhee', 'Keeping Mum' en alle oude Disney films.

7. Favorite tear jerker?

Toen ik een klein meisje was, was mijn favoriete film 'Fly Away Home' en na al die jaren vervult hij nog steeds die speciale plaats. Het verhaal van het meisje dat haar moeder verliest en dan een stel jonge gansjes opvoed die na een tijd wegvliegen geeft me nog steeds een krop in de keel. 
Binnenkort ga ik hem voor het eerst in 8 jaar nog eens zien. Can't wait!
P.S. Ik ben er net achter gekomen dat 'True Blood' ster Anna Paquin er de hoofdrol in speelt! Dat had ik echt nooit verwacht!


8. Character from a movie that scared you the most?

Ok dit gaat reuze belachelijk klinken maar ik heb onlangs 'The Perks of Being a Wallflower gezien en vraag me niet waarom maar die Patrick creeps the hell out of me! Het heeft NIETS met zijn persoonlijkheid te maken. Het is gewoon die zijn half gesloten ogen en die zijn half lachje heel de tijd... it's creepy! Voor de rest ben ik dol op dat personage (het is zelfs mijn favoriet!) maar gewoon hoe die soms kan kijken... Brrr!!! No offence, Ezra Miller! I still love you!

9. Movie you love everyone hates?
Dit is echt DE moeilijkste vraag die ertussen zit! Waarom? Omdat ik ten eerste niet weet welke films gehaat worden, en ten tweede, als ik het weet snap ik ook de reden waarom mensen ze haten! Ik heb hier talloze worst movie lists voor afgegaan en ga uiteindelijk iets zeggen dat iedereen gaat choqueren... Twilight!
Mijn eerste reden is dat ik niets beters vond op die lijsten (en dat meen ik echt!). Ten tweede... ik kan nooit een Harry Potter acteur haten! Daarom ben ik pro Robert Pattison. En ten derde... ik weet dat het verhaal cheesy is, Kristin Stewart geen emotie toont (zie boven) en dergelijk maar er is wel 1 personage dat voor mij de reeks redelijk interessant houdt... Jasper Whitlock. Is die reden goed genoeg om de film te zien? Neen! Maar als je hem niet serieus wilt zien, bekijk hem dan door een grappige bril en hij wordt opeens veel leuker! 

10. Movie you hate everyone loves?
Forrest Gump. Ooh.. Ja! Shockeffect! Who doesn't love this film? Well... I do! Ik haat hem niet en ik vind hem aan de ene kant ook wel intrigerend maar de monotone stem van Tom Hanks en het feit dat het hoofdpersonage het ene geluk na het andere heeft, ergert me te pletter! Sorry, het is gewoon niets voor mij. Van de moeder die zichzelf laat misbruiken om haar zoon op een school te krijgen tot Forrest die opeens miljonair wordt, het zegt me helemaal niets! Alhoewel de loopscène met de volgers wel grappig kan zijn :)

11. Favorite animated movie?

The Incredibles! Die disney film over het gezin met superkrachten is zo goed dat ik meteen zin krijg om hem te zien! Het verhaal is af en toe misschien wat zwak, maar Violet is nog steeds een van mijn lievelingspersonages! De effecten zijn goed en het verhaal zit vol met gestoorde elementen en onverwachte plotwendingen. Echt een klein meesterwerkje!

12. Actor/actress crush?

Pffft. Lastig hoor! Josh Hutcherson maar hij lijkt me af en toe wat dom... Anders... Thomas Brodie-Sangster. Die is echt knap en lijkt wel wat elfish (wat volgens mijn moeder mijn type is :) )

13.  Favorite movie villain?

300px-Lordvoldemort.jpeg

Ja Lord Voldemort. Welke andere  slechterik  heeft een  dagboek,een tiara en een obsessie met een beroemde tienerjongen? Doe hem een jurk aan en hij is de perfecte fangirl! :D

          14. What movie surprised you the most?
Breaking Dawn part 2, maar niet in de goede zin. Hoe slecht moet een film zijn als je de helft van je film vult met het afslachten van personages in een visioen wegens gebrek aan een plot? 
1 ding moet ik ze wel meegeven: I really did not see that coming!

15. If you could only keep one movie what would it be?

Prid-eand-Prejudice-pride-and-prejudice-3017439-1280-1024.jpg


Ehm..... Pride and Prejudice. Ja géén HP of fantasie maar als ik maar één film zou morgen houden zou ik ermee moeten kunnen lachen, huilen, zuchten, roepen en met mijn ogen draaien. Doe daarbij perfecte Britse accenten, ongelofelijke achtergronden, véél romantiek, Keira Knightley én Jane Austen en je hebt de ene film die ik voor altijd zou willen blijven zien.


16. One remake you wish had never been made?

Charlie and the Chocolate factory. Visueel gezien is het een mooie film maar NIETS kan tippen aan de klassieke tonen van "Come with me and you'll be in a world of pure imagination". En ik word ZOT van die Oompa Loompa's. Ze maken me duizelig en die stemmetjes, really? Neen, Willy Wonka and the Chocolate Factory was goed genoeg. 

17. Favorite movie genre/favorite movie from that genre?


Heb ik niet, maar ik heb een zwak voor Britse films of films met acteurs uit the UK. Die films zijn vaak beter dan anderen, in mijn bescheiden mening :p
Amerikaanse films zijn vaak overdreven en overacted.

18. What's the first movie you remember watching in theaters


Garfield the movie. Ik was een jaar of 8 en had een vriendin van mijn vorige school meegenomen. Op de terugweg zaten we vol popcorn en frisdrank en de auto schudde zo erg dat we tot de conclusie kwamen dat we in milkshakes waren verandert :p
Een onvergetelijke avond.

Dit was het weer. Het heeft me maanden gekost voordat deze blog af was maar ik ben er heel blij mee. Mijn volgende blog komt vanavond en daarin leg ik uit aan welk project ik ga meedoen.
Bedankt voor het lezen!!

Xxx

Jacoba



1 comment: