Friday 23 August 2013

Horcrux Tag


The Horcrux Tag

Hey iedereen!

Julie (moet ik nog uitleggen wie dat is? :p ) stuurde me deze geweldige tag van http://zonenmaan.blogspot.be/ door en sinds ik een Die-Hard Harry Potter fan ben MOEST ik hem wel doen :)


Wat vind jij van de rechten voor huis elfen?
Die moeten strenger worden aangepast. “If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.” (Sirius Black, Goblet of Fire) Dus met andere woorden, als je de meesters van huis-elven wilt oordelen, kijk dan naar de manier waarop de elfen behandeld worden. Helaas is  dit niet altijd mogelijk. Zelfs huis-elfen op Zweinstein straffen zichzelf vreselijk. Na al deze eeuwen zijn de straffen en het slavengedrag een reflex geworden. Een reflex die hoognodig moet afgeleerd worden. Al zijn de punten van Hermelien toch wat overdreven. Dingen die wel nodig zijn: een verbod op zelfkastijding of verwondingen en verminkingen door de eigenaars, het recht op verzorging en vrijheid in de zin van mogelijkheid tot een dag vrij en pauzes na lange dagen.

Wat is je favoriete personage?
Lupin. Next! :D
Neen echt, he is Bloody Brilliant!!!
Maar ik heb blijkbaar een type: mannelijk, facial hair, jeugdtrauma's, minderwaardigheidsgevoel, getraumatiseerd en redelijk donker (not the typical hero). 
Het bewijs? Hier zijn enkele van mijn favo personages:
Inkheart: Stofvinger
Lord of the Rings: Aragorn en Faramir
Hunger Games: Haymitch
En dan Harry Potter: Lupin
Voorspelbaar, hé?
Maar echt, Lupin is het beste personage. Heeft iemand de biografie op Pottermore gelezen? I cried! Ik ben hem momenteel aan het overtypen (wat een werk!) en ik post hem binnenkort. Het is zo goed!

Wat is je minst favoriete personage?
Slakhoorn. Weet je waarom? Omdat hij zich omringt met mensen die hem voordelen kunnen geven en die dan zo veel mogelijk uitbuit. En... that reminds me a bit too much of my dear old father. Daarom kan ik die echt niet hebben. Al speelt Jim Broadbent hem wel perfect.

Zou je ziel willen opsplitsen in Gruzielementen?
Natuurlijk niet!!!! Wie wilt er nu een moord plegen? What kind of a question is this?!?!?

Als je jezelf wel in Gruzielementen op MOEST delen, welk object zou je dan gebruiken?
Een zandkorrel. They'll NEVER find it!

In welk huis zou je worden ingedeeld?
Ik hoop Ravenklauw.  'Wit beyond measure, is man's greatest treasure.' Maar ik denk dat het toch Zwadderig wordt. Ik ben slim maar ik ben ook liever lui dan moe en kan echt sluw zijn af en toe. Ik ben geen harde werker en ook niet moedig dus Griffoendor en Huffelpuff zullen het zeker niet zijn.

Favoriete boek?
HPB of DH. Beide bevatten een gezonde dosis Remus/Tops en Ron/Hermelien en ze zijn ook reuze spannend. Al zit er in DH wel de scène waarin je de lijken van Lupos en Tops ziet. Dat is onvergefelijk. Ocharme Teddy! :'(

Favoriete film?
HBP. Het grappige was dat ik daar eerst enorm tegenop keek toen ik de promotional pictures zag. Ik zag Ron en Belinda en de keeperscène en ik voelde gewoon walging. Ik was ook eerst niet van plan om de film te gaan zien, maar zodra dat ik hem wel zag was ik voor de volle 500% verkocht. De liefdesdrank scène, de 'she's got nice skin', I LOVE it! <3 <3 <3

Heb jij Harry Potter merchandise? Zo ja, kun je het ons laten zien?
Ik heb véél! Ik zal het binnenkort eens fotograferen en posten, maar je bent gewaarschuwd.
Ik heb elk boek twee keer (1 keer in het Nederlands, 1 keer in het Engels), alle films, enkele posters, een Harry-knuffel, een Ron-knuffel, een barbie Hermelien, een minikoffer met Knikkebeen erin, een pop van Hagrid met roze paraplu en Norbert(a), Dwaaloog met zijn bezem in popversie, trivial persuit van de Steen der Wijze, babylaarsjes met snaai, een spaarpot van Perkamentus, een mini Perkamentus en Voldemort, twee HP-T-shirts...

Als je het leven kon redden van een van de personages in het boek, wie zou je dan redden?
Geen enkel. Ik verander niets aan de boeken. De boeken zijn een wereld van de schrijfster. Niet van mij.

Heb je wel eens Harry Potter Fanfiction gelezen?
Minimum een uur per dag. I LOVE Fanfiction. Momenteel ben ik ook bezig aan een blog over fanfiction die hopelijk snel online komt. 

Hoe ziet jouw Patronus eruit?
I want to be an owl! 








No comments:

Post a Comment