Tuesday 20 August 2013

Back to school: Gossip Girl Makeover


Hey iedereen (of Hey Julie want jij bent mijn enige follower),

Ik ben terug van mijn superdrukke studeerschema om deze geweldige blog te doen samen met Julie (ja, met jou!).

Dus zoals jullie allemaal weten, begint over enkele weken voor hééél veel jongeren in België het nieuwe schooljaar. Terwijl wij studenten met een cocktail op een terrasje zitten kijken hoe de schoolgaande jeugd zeult met tassen en boeken terwijl we de sfeer van de laatste zomerdagen opsnuiven, zitten jullie achter stoffige banken leerstof die je nooit in de buitenwereld nodig hebt, in die grijze massa te proppen. (I know I'm sadistic, I just spent the majority of my summer studying for my exams. Now it's my time to enjoy the holidays! :p )

Maar je kan natuurlijk niet terugkeren naar school zonder de perfecte indruk te maken. En hoe maak je indruk? Inderdaad! Met je outfit en algemene look. Daarom helpen ik en Julie (ja, jij!) hoe je een onvergetelijke indruk maakt op 2 september ( of 25 september voor de studenten).

Voor de look baseerden we ons op het geweldige programma: Gossip Girl. De outfits daar zijn gewoon oogverblindend en op-en-top stylish. Julie neemt de Blair outfit onderhanden en ik doe Serena :)

Na lang onderzoek is dit mijn inspiratie geworden:

Isn't it beautifull? :D
Wat ik vooral leuk vind aan deze look is dat hij zo makkelijk is om na te bootsen. Hij bestaat uit basic stukken die je in bijna elke kledingkast ziet zitten. Willen jullie het resultaat zien? Voila! Here it is!



How to recreate:
Super makkelijk. De top is een basic wit T-shirt. Er zit zelfs geen merk in maar je kan het in een H&M of dergelijk voor onder de €10 krijgen. Omdat ik een zwarte bh droeg, zit er ook een mouwloos wit topje onder. Dit is aan te raden want zulke shirts zijn vaak deels doorzichtig en dan kan je net iets meer laten zien dan je van plan was.
Het vestje is wat moeilijker. Dat van mij komt van... een jongen. We kregen een zak met tweedehands kledij voor mijn broers en toen zij het niet wouden, pakte ik het over. Het is van de H&M en is een maat 46. Let hiermee op als je kleren steelt van je broer of je boyfriend, mannen hebben andere maten. Ik heb maat 38 en dit past perfect.
Misschien denken jullie, waarom zou ik kledij van mijn broer pakken? Jak! Wel... als het past, kan dat soms echt mooi zijn. Remember de geruite hemdjes trend van een paar jaar geleden? Hoe zijn we daar aan gekomen? Doordat we mannenkledij begonnen aan te doen! Hetzelfde geldt voor broeken. Een honderd jaar geleden droegen alle westerse vrouwen nog rokken. Brrr.. Ik ben blij dat die tijd voorbij is.
Onder deze basis is gewoon een jeans. Een jeans is een jeans en zolang dat hij past en niet al te lelijk is, dan kan je die gebruiken. 
Voor de ketting had ik een probleem aangezien ik geen lange ketting heb. Daarom pakte ik de langste die ik kon vinden en dat is mijn supercoole Pirates of the Caribbean medallion.
Hoe graaf is die ketting? :D

Laten we nu over gaan naar de make-up voor de look helemaal af te maken.


How to do:
De oogleden heb ik bedekt met zilveren oogschaduw. Aan de uiteindes bracht ik een zwarte laag aan die ik vervaagde met het zilver.
Om grote lichte ogen zoals Serena te krijgen, bracht ik witte eye-liner aan onder het oog aan. Zorg dat je daarmee oplet, want je kan er zo heel snel als een mislukt Animé-personage uitzien. Less is more, in dit geval.
De wimpers werden bedekt met een fijne mascara en heel licht werd  er met een lichtbruine lippenstift over de lippen gegaan.
Als finishing touch, omdat Serena geen frizzy krullen heeft, ging ik met de stijltang over mijn krullen en was de Serena-look af.

Ziezo, dit was het. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Lees zeker Julie haar blog ook en tot de volgende keer!

1 comment: